חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
רוצים להיות הורים לדוגמא? טיפים לחינוך בצורה הכי טובה!

רוצים להיות הורים לדוגמא? טיפים לחינוך בצורה הכי טובה!

השמועה אומרת...

שתפו

6. הבהירו את הציפיות שלכם

ילדים הם מאוד חכמים, אך לעיתים הם לא מבינים את כל המשמעויות שמסתתרות מאחורי בקשות מסוימות, למשל, שניקיון החדר כולל לסדר את הבובות על המיטה ולא רק את הצעצועים שעל הרצפה. בשל כך, הורים שרוצים שילדם יעשה פעולה מסוימת, צריכים להיות כמה שיותר ברורים ולהבהיר לו בפשטות מה הם רוצים, מבלי לגרום לו להניח או לנחש.

[quads id=”5″]

דוגמאות מעולם ההורות החיובית

אם אתם רוצים שילדכם יסדר אחריו את צעצועיו, אמרו באופן ברור: “אני מבקש שתכניס את הבובות והמשחקים בחזרה למקום שלהם בארון”, במקום לתת לו הוראה כללית של “סדר אחרייך”. כדי לוודא שהוא הבין זאת, תבקשו ממנו לחזור אחריכם, למשל בעזרת שאלה כמו: “מה אתה צריך לסדר?”.

אספנו עבורכם טיפים נהדרים ומיוחדים לחינוך ילדכם בצורה אחרת

[quads id=”10″]

7. אמרו להם מה הם צריכים לעשות במקום את מה שלא

טבע האדם הוא שכשאוסרים עליו לעשות משהו – למשל כשמבקשים ממנו לא לקנות דבר מה או לא להגיע להיכן שהוא – הוא כנראה דווקא ירצה לבצע אותו. בגלל שילדים מתנהגים באופן דומה, מומחים ממליצים להורים לא לתת הוראות שליליות ומפתות שכאלו. במקום זאת הם צריכים להגיד לילדם מה הוא כן צריך לעשות, בידיעה שהוראות שכאלו הן לא מעט יותר פשוטות וברורות להבנה.

דוגמאות מעולם ההורות החיובית

[quads id=”1″]

במקום להגיד לילדכם “אל תרביץ לאחיך”, אמרו “תהיה עדין עימו”, או להחליף הוראה כמו “אל תזרוק אוכל” ב”השאר את האוכל על הצלחת”.

המשך הכתבה בעמוד הבא

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות