חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
רוצים להיות הורים לדוגמא? טיפים לחינוך בצורה הכי טובה!

רוצים להיות הורים לדוגמא? טיפים לחינוך בצורה הכי טובה!

השמועה אומרת...

שתפו

2. ודאו שילדכם יודע ששמעתם אותו

הורים צריכים לוודא שילדם יודע שהם הקשיבו לו, בכך שהם יחזרו על דבריו ויהדהדו את תחושותיו כפי שהבינו אותן. ברגע שההורים שלו יעשו זאת, הילד ידע שהם מכבדים אותו ואת רגשותיו ולכן יהיה יותר נכון להקשיב ולציית להם. זכרו שלא מדובר בהשפעה מיידית אלא בתהליך שיש להתאזר בסבלנות לקראתו.

[quads id=”5″]

דוגמאות מעולם ההורות החיובית

אם ילדכם רוצה לאכול ממתקים כמה דקות לפני ארוחת הערב, חזרו תחילה על דבריו כדי שידע שהבנתם אותם, ורק אז תגיבו. אם הוא מתחת לגיל 3, אמרו לו ששמעתם אותו, אך נהוג לקבל ממתקים לאחר האוכל ולא לפני. תשובה שכזו כנראה תעציב אותו ואולי גם תגרום לו לבכות, לכן כדאי לכם להרגיע אותו לאחר כמה דקות על ידי הסחת דעתו עם משימה כלשהי. אם הוא מבוגר יותר, הגיבו בכך שאתם מבינים שהוא ממש רוצה ממתקים, והסבירו שהוא יקבל אותם לאחר ארוחת הערב. בגילאים שכאלו אין צורך לבצע הסחות, מכיוון שילדים גדולים יותר מפנימים הסברים שכאלו ולכן נרגעים מהר יחסית.

אספנו עבורכם טיפים נהדרים ומיוחדים לחינוך ילדכם בצורה אחרת

[quads id=”10″]

3. הסבירו לילדכם על טעויותיו ועזרו לו ללמוד מהן

חלק חשוב מתהליך הלמידה שצעירים צריכים לעבור, הוא להסביר להם מדוע הם טועים, במקום לנזוף בהם בלי סיבה. בהתאם לכך יש להבהיר לילד מהי שגיאתו, מדוע יש לתקן אותה וכיצד לעשות זאת, כך שהוא יבין אותה בצורה כזו שתמנע ממנו לבצע אותה בעתיד, אולי לא באופן מוחלט אך גם במקרה הזה יש לזכור שמדובר בתהליך. כשלא מעירים לו בצורה שכזו – עלולים להתקשות בחינוכו ולמנוע ממנו לבצע את אותה הטעות שוב.

דוגמאות מעולם ההורות החיובית

[quads id=”1″]

אם ילדכם עומד על כיסא, הסבירו לו שהוא עלול ליפול ולהיפצע, וכדי למנוע זאת עליו לשבת, כי זוהי תנוחה יותר בטוחה. אם הוא לא הקשיב לכם ונפל, הזדהו עם כאבו, חבקו אותו והסבירו לו שזה קרה בגלל שהוא לא ישב, ואם היה עושה זאת – לא היה נפצע. לחלופין, אם הוא שולח ידיים אל שקע חשמלי, הסבירו לו שמעשה שכזה מסוכן מכיוון שהוא יכול להיפגע, ושגם אתם לא עושים זאת מאותה סיבה.

המשך הכתבה בעמוד הבא

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות