חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מתקשים לישון בלילה? הוסיפו לתזונה שלכם רכיבים אלו

מתקשים לישון בלילה? הוסיפו לתזונה שלכם רכיבים אלו

השמועה אומרת...

שתפו

6. תיאנין

תיאנין הוא חומצת אמינו נהדרת שתפקידיה, בין השאר, הם להפחית לחץ פיזי ונפשי ולשפר את יכולת החשיבה, את מצב הרוח ואת התפקוד באופן כללי, ממש כפי שעושה קפאין. התיאנין אחראי למספר פעולות שתורמות לשינה ערבה, למשל עידוד יצירת כימיקלים במוח שנועדו להרגיע את הגוף ולהסדיר שינה; הפחתת הימצאותם של אלו שגורמים להתרגשות וללחץ; והגברת גלי מוח שעוזרים לנו להירגע כמו במדיטציה, בנוסף לשמירה על מיקוד במהלך היום. כמו כן, הוא גם עוזר לילדים עם בעיות קשב וריכוז להירדם בלילה.

[quads id=”5″]

כיצד כדאי לצרוך:

מאכלים ושתייה: עלי תה (רצוי ירוק ונטול קפאין) וסוגים שונים של פטריות, או תוספי מזון.
הכמות היומית המומלצת: 250-200 מ”ג. לנשים בהריון או לאנשים בעלי בעיות לחץ דם מומלץ להתייעץ עם מומחה בטרם נטילתו.

מי שמתקשה לישון בלילה חייב להוסיף לתזונתו את הרכיבים האלה...

[quads id=”1″]

7. ברזל

מינרל זה הוא אחד המרכיבים של המוגלובין – חלבון אשר נושא חמצן אל תאי הגוף, ולכן הוא כה נחוץ לנו. רובנו מכירים את הברזל בהקשרים של התסמינים שנובעים ממחסור, כמו תשישות והפרעות שינה. בניגוד לכלל ההיגיון שאומר כי מישהו עייף אמור להירדם במהירות, כשאדם אנמי חש מותש ורוצה לישון – הוא לא תמיד מצליח לעשות זאת. הסיבה לכך היא שיש הבדל בין עייפות שנגרמת כתוצאה מחוסר בברזל לבין ישנוניות – אותה תחושה שעוזרת להירדם. בהקשר זה, חשוב לדעת שהסיבה לתחושת התשישות הנובעת ממחסור בברזל היא לא בגלל שעבר עלינו יום קשה, אלא עקב ירידת רמות אנרגיית הגוף שנגרמת מהקושי שלו להעביר חמצן לתאים.

איך כדאי לצרוך:

[quads id=”10″]

מאכלים: בשר בקר רזה, תרנגול הודו, עוף, שעועית, עדשים, תפוחי אדמה, קשיו, ירקות ירוקים כמו תרד, דגנים מלאים ולחמים מלאים. מומלץ להתמקד במאכלים מעולם החי, אשר מכילים כמות כפולה של ברזל מזו שיש בצמחים. בנוסף, ניתן גם לקבל אותו מתוספי מזון, אותם מומלץ ליטול בסמוך לשתיית מיץ תפוזים סחוט טבעי או אכילת פירות וירקות המכילים ויטמין C.
הכמות היומית המומלצת: לגברים – 8.6 מ”ג, ולנשים – 14.8 מ”ג (ואף יותר לנשים בהיריון).

המשך הכתבה בעמוד הבא

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות